Veelgestelde vragen aan Inscio Roofs

Algemeen

De sensoren hebben een levensduur die vooral bepaald wordt door de batterij. De levensduur van de batterij wordt bepaald door een aantal factoren:

• De interval tussen de berichten, wij adviseren elke 3 of 4 uur.

• Het bereik van de sensor naar een KPN gateway, dat bepaalt hoe lang een bericht onderweg is.

Bij een interval van 3 uur en een gemiddeld bereik is de theoretische levensduur meer dan 15 jaar.

Nee, voor het netwerk en infrastructuur kiezen we heel bewust voor de diensten van KPN. Naast dat het onze oplossing erg schaalbaar maakt is het robuust, veilig en betrouwbaar. Op locatie hoeft geen internet georganiseerd te worden.

Nee, de sensoren hebben een batterij en zijn zelfvoorzienend.

Veiligheid

Veiligheid kent een aantal gezichten in onze context, uitgesplitst:

Sensoren: de elektronica die we gebruiken in onze sensoren is uitvoerig getest en heeft CE certificering. Daarnaast volgen we wet en regelgeving en zijn onze sensoren klaar voor Firmware Updates – Over The Air.

LoRaWan: Voor het netwerk en infrastructuur kiezen we heel bewust voor de diensten van KPN. Naast dat het onze oplossing erg schaalbaar maakt is het robuust, veilig en betrouwbaar.

Architectuur: De applicatie en de data van onze software draaien bij Microsoft Azure in Parijs en hebben SOC2 certificering doorlopen.

De sensorbehuizingen worden 3D geprint in een brandwerend materiaal.

Ja, de sensoren die we nu uitleveren hebben Firmware Updates – Over The Air en we voldoen nu al aan Europese wet- en regelgeving! 

Ja, de technologie die we gebruiken wordt uitvoerig getest en de elektronica die we gebruiken in onze sensoren is uitvoerig getest en heeft CE markering.

Nee, maar onze software heeft een SOC2 certificering. Volgens veel deskundigen eigenlijk nog beter dan ISO27001.

De technologie die we gebruiken wordt uitvoerig getest en de elektronica die we gebruiken in onze sensoren is uitvoerig getest en heeft CE certificering.

Daarnaast gebruiken we voor onze sensorbehuizing 3D geprint in brandvertragend materiaal.

Software

Ja! Alle functionaliteit is beschikbaar in een app voor alle mobiele apparaten.

Nee, onze software draait in de cloud en is via een browser of app te benaderen.

We hebben uitgebreide technische mogelijkheden in onze software voor data uitwisseling naar andere systemen, zoals bijvoorbeeld gebouwbeheersystemen. Daarnaast is het mogelijk met API’s data uit onze software te halen.

We kennen twee typen softwarearchitecturen; multi tenant en single tenant.

In het geval van multi-tenant is er één software-instance die meerdere tenants (klanten) bedient. Logica scheidt de klanten en hun data van elkaar, maar fysiek is het één systeem en één databron.

Ook bieden wij single tenant als oplossing aan onze opdrachtgevers / klanten, waarmee die klanten alles fysiek kunnen scheiden van andere tenants.

Voor we sensoren aanbrengen in het dak voeren we een kwaliteitscontrole uit. Na installatie van sensoren in het dak, bij voorkeur samen met een dakpartij, volgen we het gedrag van de sensoren een poosje.

We controleren het bereik, de meetwaarden en de verschillen. Daarna gaan we over op een systeem van signalering op drempelwaarden (thresholds). Als we afwijkingen constateren informeren opdrachtgever of ketenpartner.

Met LoRa kunnen allerlei dingen met het internet praten zonder gebruik te hoeven maken van 3G of Wi-Fi. Het batterijverbruik is laag, het bereik is groot en de bandbreedte is beperkt.

Omdat we LoRa samen doen met KPN is het stabiel, veilig en robuust en hoeven op locatie meestal niets aan connectiviteit te organiseren.

De software kent allerlei visualisatiemogelijkheden. Zoals technische tekeningen, dashboards en grafieken, kaart- en mapweergaven en diepte-analyses met distributie grafieken.

"Wij denken dat het anders kan én anders moet"

Stel je eens voor: je brengt een auto naar de garage voor onderhoud. De monteur staart met een bezorgde blik naar de glanzende lak, laat zijn handen over het oppervlak glijden en maakt er wat foto’s van. Dan komt hij opgewonden teruglopen en concludeert hij dat de motor kapot is en moet worden vervangen.  

Dat klinkt absurd, nietwaar? En toch is dat ongeveer wat er gebeurt tijdens de inspectie van vastgoed. Wij denken dat het anders kan én anders moet.